gratis träningsappar

  2013-10-01 / 10:23:00 / † beauty&tips /

har man inte möjligheter att vara på gym kan man ju alltid träna hemma! så tänkte tipsa om lite olika träningsappar (till iphone) som jag använder mig utav ibland, även på gymmet oxå :) 

 

söker du på lolo så kommer det upp färdiga 'träningspass' för mage (Easy Abs), rumpa(Killer Butt), ben (Easy Legs) och armar (Easy Arms) man kan antingen ha en viss tid eller antal reps, sedan kan man t.ex ändra hur många reps. man ska ha osv.

Daglig Wordouts (träningspass) är ungefär samma sak men där finns allt samlat i en app. ett 'pass' för mage, ben, rumpa, armar och cardio eller ett pass med alla de olika muskelgrupperna. vill man bara en viss muskelgrupp finns apparna uppdelande: mage (Daglig Ab Workout), ben (Daglig Ben Workout), armar (Daglig Arm Workout) Cardio (Daglig Cardio Workout)

Fitness Pro & BodyFitness är två olika appar där du väljer vilken muskel du vill träna sen kommer de upp massor av olika övningar! jätte bra när man inte kommer på fler övningar.  

RunKeeper, de flesta har nog den här appen, den använder du när du ska gå/springa/cyka osv den visar ungefär sträckan och hur lång tid de tar, även kalori förbränning (den ska man dock inte lite på ;))

Tabata Timer, en app för tabata intervaller. springer/cyklar så fort man kan i 20 sekunder vilar i 10 sekunder osv. 8x20 sekunder sen är passet klart, brukar köra 3-5 gånger.

dessa använder jag mig utav, men finns säkert massa fler ;)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious